16.5.2021

Kaatuneiden muistopäivää 16.5.2021 vietettiin pienimuotoisesti

Kaatuneiden muistopäivää sunnuntaina 16.5.2021 vietettiin edelleen COVID-19-pandemian rajoitustoimien vuoksi pienimuotoisesti. Akaan seurakunnan Toijalan sankarihaudalla järjestettiin seppeleenlaskutilaisuus. Akaan kaupunginAkaan seurakunnan ja veteraanijärjestöjen yhteisen seppeleen laskivat 99-vuotias lottaveteraani, vuodenvaihteessa toimintansa päättäneen Toijalan ja Ympäristön Sotaveteraanit ry:n kunniajäsen Eila Pennanen (vas.), 98-vuotias sotaveteraani, viimeistä toimintavuottaan viettävän Toijalan Seudun Sotainvalidit ry:n kunniapuheenjohtaja Erkki Kitunen (kesk.) sekä Akaan kaupunginjohtaja Antti Peltola (kuva: Hannu Lötjönen).

[Kuva: Kaatuneiden muistopäivän 16.5.2021 seppeleenlasku sankarihaudalla lippu- ja kunniavartioineen (kuva: Virpi Rantala).]

Suomen lipun kantajana toimi TORES:n puheenjohtaja Virpi Rantala ja lipunvartijoina TORES:n sihteeri Tuija Leppimäki ja AKRU:n varapuheenjohtaja Petteri Jyrämö. Sotainvalidien lipunkantajana toimi TORES:n Keijo Sipilä ja Sotaveteraanien lipunkantajana Toijalan ja Ympäristön Sotaveteraanit ry:n viimeinen sihteeri, AKRU:n Markku Lapinleimu. TORES:n lippua kantoi edellinen puhenjohtaja Ossi Reini ja AKRU:n lippua Matti Koppanen. Kunniavartiota suorittivat TORES:n Juuso Hyvärinen ja AKRU:n Mikko Soini.