25.7.2021

Piirien ruutiasemestaruuskisat 24.-25.7.2021 Kylmäkoskella toivat menestystä myös TORES:n ampujille

TORES järjesti Etelä-Hämeen reservipiirien ruutiasemestaruuskilpailut viikonloppuna 24.-25.7.2021 Toijalan Urheiluampujat ry:n ulkoradalla Ruskeakivellä Akaan Kylmäkoskella. Lajeina olivat pienoiskiväärin 60 ls:n makuuammunta, 3 × 20 ls:n asentokilpailu ja 10 + 10 ls:n kenttäammunta sekä pienoispistoolin 60 ls:n ammunta ja 3 × 20 ls:n pika-ammunta. Kilpailuihin osallistui kaikkiaan noin 70 ampujaa 14 eri yhdistyksestä. Kilpailun johtajana toimi TORES:n ampumavastaava Heikki Ahola.

[Kuva:Pienoispistoolin 3 × 20 ls:n pika-ammunnan H50-sarjan mitalistit: TORES:n Jukka Sirola (kesk.) ja Ossi Reini (oik.) sekä Hausjärven Reserviläiset ry:n Marko Winberg.]
Pienoispistoolin 3 × 20 ls:n pika-ammunnan H50-sarjan mitalistit: TORES:n Jukka Sirola (kesk.) ja Ossi Reini (oik.) sekä Hausjärven Reserviläiset ry:n Marko Winberg.

TORES vastasi kisan toimitsijatehtävistä, mutta neljä aktiiviampujaa ehti pienoispistoolilajeihin kilpailemaankin. Jarmo Nieminen voitti pienoispistoolin 60 ls:n H60-sarjan tuloksella 550 ja 3 × 20 ls:n pika-ammunnan suorastaan murskatuloksella 565, joka oli koko kisan ylivoimaisesti paras pika-ammuntatulos. Jukka Sirola voitti pika-ammunnan H50-sarjan tuloksella 534. Ossi Reini ampui hopealle H50-sarjassa sekä 60 ls:n ammunnassa että pika-ammunnassa tuloksin 516 ja 519. Lisäksi TORES:n joukkueessa ampui Jani Sundström sijoittuen H-sarjan kuudenneksi 60 ls:n ammunnassa ja pika-ammunnassa tuloksin 494 ja 490. TORES:n joukkue voitti pika-ammunnan joukkuekisan yhteistuloksella 1618 ja sijoittui kolmanneksi 60 ls:n ammunnassa tuloksella 1560.

Myös piiriennätyksiä tehtiin tai sivuttiin. Reserviläispiirin pienoispistoolin 60 ls:n kisan D-sarjassa Hattula-Tyrvännön Reserviläiset ry:n Johanna Alarto ampui sarjan uudeksi ennätykseksi tuloksen 552, ja pienoispistoolin 3 × 20 ls:n pika-ammunnan H75-sarjassa Janakkalan Reserviläiset ry:nSeppo Jortikka tuloksen 525. Myös Reserviupseeripiirin puolella ammuttiin ja sivuttiin ennätyksiä. Pienoispistoolin 60 l:n kisan H70-sarjassa Riihimäen Reserviupseerit ry:n Heikki Metsäranta ampui sarjansa uudeksi ennätykseksi tuloksen 542, ja H75-sarjassa Valkeakosken Reserviupseerikerho ry:n Harry Backman sivusi piirin ennätystä tuloksella 471.

Veljesseura Akaan Reserviupseerikerho ry lähetti kisaan 11-miehisen joukkueen, joka otti sarjojen H ja H50 kolmoisvoitot pienoispistoolin 60 ls:n ja pikapistoolin 3 × 20 ls:n kisassa ja kaksoisvoitot kyseisten lajien joukkuekisassa. Lisäksi pienoispistoolin H75-sarjan pika-ammunnan voitto ja 60 ls:n ammunnan pronssi menivät AKRU:lle. Kiväärilajeissa AKRU vei kaksoisvoitot H-sarjan 60 ls:n makuuammunnassa, 3 × 20 ls:n asentokilpailussa ja 10 + 10 ls:n kenttäammunnassa sekä hopeaa ja pronssia H50-sarjan 60 ls:n makuuammunnassa ja 3 × 20 ls:n asentokilpailussa ja pronssia vielä H50-sarjan 10 + 10 ls:n kenttäammunnassa.

Kisojen tulokset, Etelä-Hämeen Reserviläispiiri (PDF-tiedosto, 21 kB).
Kisojen tulokset, Etelä-Hämeen Reserviupseeripiiri (PDF-tiedosto, 21 kB).